Rower zaprojektowano jako system - oznacza to tyle, że oprócz samej ramy na działanie całości istotny wpływ mają dedykowane komponenty.
Si - SYSTEM INTEGRATION
Każdy zaprojektowany przez Cannondale komponent wpływa na działanie pozostałych i roweru jako całości.
Sercem całego roweru jest asymetryczny tylny trójkąt. Obręcz pozostaje w osi ramy, ale dzięki przesunięciu zębatek korby i piasty 6mm w prawo osiagnięto bardziej stabilne i sztywne tylne koło, bo szprychy po obu stronach są równomiernie naprężone. Różnica w sztywności może wynieść nawet 60%.
Zabieg ten jest możliwy dzięki nowemu pająkowi korby Hollowgram. Zachowana zostaje linia łańcucha, Q-factor i oczywiście precyzyjne działanie przedniej przerzutki.
Trasy wyścigów stają się coraz bardziej wymagające - strome, technicznie i brutalne. Nowa geometria została stworzona, by im sprostać.
Super krótki tylny trójkątKąt główki 69.5 stopnia i 55mm wyprzedzenia osi koła w nowym Lefty
Rewolucyjna rama potrzebuje rewolucyjnego widelca. Nowy Lefty, oprócz tego, że jest lekki, sztywny, precyzyjny i super czuły, otrzymał kolejne udoskonalenia.
Technologia Speed Save redukuje wibracje i poprawia komfort, tym samym zwiększając kontrolę nad rowerem i zmniejszając zmęczenie zawodnika. Jednocześnie rama przekłada całą energię jadącego na ruch do przodu. Efekt ten zostaje osiągnięty dzięki odpowiedniemu zastosowaniu materiału oraz kształtowaniu przekrojów rur w kluczowych miejscach.
Rama zbudowana jest z kilku rodzajów włókien węglowych o różnej charakterystyce, pierwotnie zaprojektowanych do użytku w przemyśle zbronieniowym. Połączone w odpowiedni spósób za pomocą unikalnych żywic pozwalają osiągnąć niezwykłą charakterystykę - sztywność, tłumienie drgań i odporność na uszkodzenia.
Wspornik siodła Save 2 to kolejna ewolucja komponentu znanego z wcześniejszych wersji modelu F. Nowa wersja jest lżejsza o 47g oraz pracuje w zakresie większym o 20%. Charakterystyka ugięcia wspornika jest liniowa, w dodatku do ugięcia wystarczy teraz mniejsza siła.