Zaprojektowany od zera według całkowicie nowej koncepcji, z progresywną geometrią, świetnym wyposażeniem i przełomowym zawieszeniem, jest rowerem dającym maksimum frajdy z jazdy, na każdym szlaku i dla każdego ridera.
Nowy Cannondale Habit ma wszystko to, bez czego nie mógłby się obejść żaden nowoczesny, wszechstronny ścieżkowiec: progresywną geometrię, 130 mm skoku zawieszenia o nowej dla Cannondale’a czterozawiasowej architekturze i oczywiście koła 29” (z opcją zmiany na 27+, dzięki dużym prześwitom i wyposażeniu ramy w zmieniający geometrię “flip-chip”). Do wszystkich modeli trafiły też opony Maxxisa o dużej objętości, sztyce regulowane, szerokie kierownice i mocne hamulce. A jako że mamy końcówkę 2018, jest też obowiązkowe miejsce na bidon! Ale sercem nowego Habita jest filozofia projektowania zawieszenia nazwana “Proportional Response” (Proporcjonalna Reakcja).
“Obecnie prawie każda marka jest w stanie wyprodukować przyzwoity rower. Większość ścieżkowców dostępnych dziś w sklepach jest naprawdę niezła” mówi Peter Vallance, odpowiadający w Cannondale za zarządzanie produktem. Porównując je z naszymi rowerami, zauważyliśmy jednak, że wrażenia z jazdy mogą być skrajnie różne, zależnie od testowanego rozmiaru oraz wzrostu i masy testera. ”Wiedzieliśmy, że z nowym Habitem możemy zaoferować więcej. Więcej kontroli, więcej zabawy i więcej efektywności, dla wszystkich riderów”.
Podstawą koncepcji Proportional Response było zrozumienie, jak środek ciężkości rowerzysty wpływa na pracę zawieszenia. Dlaczego to takie istotne? We wszystkich dostępnych systemach punkty obrotu są identyczne w każdym rozmiarze ramy. Ta unifikacja bardzo ułatwia projektowanie, ale nie uwzględnia faktu, że masa rowerzysty - kilkukrotnie wyższa od masy roweru - i jej ułożenie w ogromnym stopniu decydują o tym, jak zawieszenie reaguje na pedałowanie czy hamowanie. Dlatego w Proportional Response zoptymalizowaliśmy pozycję punktów obrotu oddzielnie dla każdego rozmiaru ramy i dla każdego rozmiaru ridera.
Ta filozofia nie kończy się jednak na zawieszeniu. Indywidualne dla danego rozmiaru są też profile rur, uzupełnione o trzy warianty offsetu widelca i rozmiarów główki ramy. Dzięki temu również osoby odbiegające od średniej otrzymują perfekcyjnie prowadzący się rower, o optymalnej sztywności dla swojej masy.